Zakończyliśmy badanie ankietowe dotyczące wartości, które są ważne w kształceniu dzieci. Uzyskaliśmy też informacje o tym co uznajecie Państwo za dobre w działaniach wychowawczych szkoły, a co moglibyśmy robić inaczej. 
Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w badaniu. Państwa wypowiedzi zostaną wykorzystane w procesie tworzenia programu wychowawczego szkoły.
Prezentujemy wyniki badania.

System wartości

Odpowiedzi na pytania otwarte

Na pytania otwarte odpowiedziało 21 osób.

Na pytanie 1

Co uważa Pan/Pani za mocną stronę działań wychowawczych podejmowanych przez szkołę?

udzielili Państwo następujących odpowiedzi:

- pracę wychowawczą w klasach IV - VI - dotyczy to wychowawców konsekwentnych, mających pomysł na klasę, budujących klimat zaufania i bezpieczeństwa.

- galowy ubiór z kołnierzem, który jest

- bezpieczeństwo

- brak mocnych działań

- organizacja uroczystości szkolnych, nie na wszystkich jesteśmy, ale dzieci opowiadają.

- liczne działania na rzecz uczniów

- propagowanie strojów galowych

- wpajanie dzieciom wartości patriotycznych, dążenie do osiągania dobrych wyników

- wspólnota                                      

- bliski kontakt nauczyciela z dzieckiem

- tradycje szkoły

- omawianie sprawdzianów z rodzicami przez nauczycieli uczących w klasach młodszych

- zrozumienie

- sprawiedliwość

- dyscyplina

- brak autorytetów

- bogaty program nauki poprzez zabawę i utwierdzanie dzieci, że są "jedną drużyną"

- dokładne informacje o uczniach w klasach I-III, szczegółowe omawianie sprawdzianów z rodzicami

 

Na pytanie 2

Na co szczególnie powinniśmy zwrócić uwagę, co moglibyśmy zmienić tworząc nowy program wychowawczy szkoły?

udzielili Państwo następujących odpowiedzi:

 - odnośnie stroju galowego to ta umowa powinna dotyczyc takze nauczycieli, konsekwentne punktowanie zachowania, traktować dzieci na równym poziomie

- oddawanie klasówek i sprawdzianów do domu
-  zwrócić uwagę na indywidualny rozwój ucznia
- działania wychowawców i nauczycieli powinny być spójne, reakcja na niewłaściwe zachowania uczniów raczej jednakowe u wszystkich nauczycieli. Jedni wpisuja punkty z zachowania - inni nie. Nie zawsze wiadomo z czego ocena wynika.
- należy zwrócić uwagę na dzieci bardziej wrażliwe, u których występuje lęk przed szkołą i pomagać go opanować
- wychowywać i uczyć prawdy
- na bezpieczeństwo uczniów
- na wszystkie dzieci nawet i te słabsze
- dbać o higienę osobistą wśród uczniów
- branie pod uwagę zaleceń z poradni pedagogicznych, wyrozumiałość dla dzieci zwłaszcza tych, które poszły rok wcześniej do pierwszej klasy
- poziom nauczania
- uważam, że powinien być bardzo jasno określony strój galowy(również dla nauczycieli). wg mnie niektórzy nauczyciele zbyt mocno próbują wchodzić w kompetencje rodziców,np decydując które dziecko może jechać na wycieczkę szkolną. Nie wszyscy przestrzegają zaleceń zawartych w opiniach z poradni psych.pedag.
- co niektórzy nauczyciele niesprawiedliwie oceniają, mają swoich ulubieńców wśród uczniów
- na ucznia wrażliwego oraz zdolnego, aby rodzice mieli wgląd do sprawdzianów ze wszystkich przedmiotów
- aby dzieci mogły uczestniczyć w dodatkowych zajęciach, które ich interesują
- mało zadanego i malo lekcji w szkole
- bardziej zająć się problemami dzieci
- zajęcia dodatkowe
- myślę, że wychowanie jest słabą stroną w klasach młodszych. To należałoby zmienić.
- uczyć dzieci, aby nie rozmawiały z  obcymi ludzmi
- współzawodnictwo