Dyktanda graficzne służą rozwijaniu orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej, pamięci słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, a także doskonalą umiejętność skupienia się i koncentracji. Do ich wykonania będzie potrzebny ołówek i linijka.


Uczeń otrzymuje zakratkowany arkusz, który jest oznakowany na górnej i bocznej krawędzi literami i cyframi. Do arkusza jest załączona legenda. Podając za pomocą oznaczeń literowo-cyfrowych  punkty (początek i koniec odcinka), wskazuje ona, w których miejscach na arkuszu nanieść kreski. Naniesione  odcinki złożą się na rysunek, który odkryje się w całości po zakończeniu zadania.

Ćwiczenie nosi nazwę dyktanda, gdyż treść legendy jest odczytywana przez rodzica lub nauczyciela. Dziecko słucha wskazówek i na tej podstawie rysuje kreski. Tym samym ćwiczy także pamięć słuchową.  Inna wersja to  możemy samodzielne odczytywanie legendy - na głos lub po cichu. Po zakończeniu zadania  można rysunek pokolorować.

Jakie niespodzianki kryły dyktanda piątoklasistów:

 

            Natalia Kowalska                                               Wiktoria  Bękarska

 

Zdjęcie Zdjęcie

 

            Piotr Kołakowski                                                Patryk Sadowski

 

Zdjęcie Zdjęcie

 

             Kinga Golanowska                                           Julia Moczulak

 

Zdjęcie Zdjęcie

 

            Krystian Kuczyński

Zdjęcie  

 

W ramach treningu możecie sprawdzić kto wykonał swoją pracę bezbłędnie.