O rozwijaniu sprawności dłoni i palców dziecka czyli tzw. motoryce małej.
Rozwój ogólnej sprawności fizycznej jest bardzo istotny dla prawidłowego funkcjonowania dziecka. Jeśli przebiega on bez zakłóceń jest doskonalą podstawą do nauki pisania i czytania, koncentracji, orientacji przestrzennej oraz koordynacji wzrokowo - ruchowej.
Motoryka nie jest dana nam z urodzeniem. Musimy ją wykształcać poprzez ciągły, swobodny ruch a także działania sterowane, które poprawiają sprawność ruchową ciała. By prawidłowo stymulować rozwój ruchowy dziecka należy pamiętać, że zaczyna się on od motoryki dużej, czyli ogólnej sprawności ruchowej, aby później przejść do rozwoju motoryki małej. Dziecko, które nie potrafi przejść po wąskiej kładce, najczęściej nie poradzi sobie z pięknym odwzorowaniem szlaczka .
Podstawowymi umiejętnościami rozwijanymi w trakcie doskonalenia motoryki małej są:
- kontrolowane ruchy rąk i palców
- chwytanie przedmiotów jedną ręką bez pomocy
- manipulowanie przedmiotem w celu wykonania zadania
- skoordynowane używanie obu rąk.
STAWIANIE WIEŻY KUBECZKOWEJ
Uczniowie klasy III Weronika, Łukasz i Kuba stawiali kubeczkową wieżę metodą bezdotykową. Dzieci miały do dyspozycji tylko gumkę recepturkę i nici. było to nie lada wyzwanie, należało skonstruować narzędzie wznoszące kubeczki. Poszło dobrze :-)), ale ta wieża, która powstała metodą tradycyjną jest bardziej imponująca.
![]() |
LEPIENIE
![]() |
NAWLEKANIE
![]() |
![]() |
![]() |
WYCINANIE
![]() |
A takie wycinankowe serwetki wyszły z rąk pierwszoklasistów
DEKORACJA BOMBEK
Zbliżający się czas Bożego Narodzenia postanowiliśmy wykorzystać na tworzenie bombek choinkowych.
Tak pracowali uczniowie klasy II
![]() |
![]() |
![]() |
A to dzieła piątoklasistów:
![]() |
![]() |