Proces nauczania to nie tylko wysiłki nauczyciela w przekazywaniu wiedzy. W tym oddziaływaniu ważna jest aktywność ucznia, czyli jego gotowość i chęć do uczenia się. Oto co robiliśmy:
gra dydaktyczna
gra dydaktyczna jest metodą nauczania wykorzystującą grę jako formę ułatwiajacą zdobywanie wiadomości i umiejętności; gra polega na przestrzeganiu określonych zasad, przyzwyczaja do zwycięstw i porażek.
KLASA V
Dzięki tworzeniu gry " Tajemnice wyżyn" przygotowywaliśmy się do klasówki z tego działu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A oto efekt naszej zabawy:
wywiad
wywiad jest to rozmowa pomiędzy dwiema osobami lub prowadzącym i grupą osób, podczas której osoba przeprowadzająca wywiad zadaje pytania w celu uzyskania pewnych informacji, dotyczących na przykład jakiegoś ważnego wydarzenia
KLASA VI
Praca domowa polegała na przeprowadzeniu wywiadu o tym, jak kiedyś wyglądało życie na wsi. Ustaliliśmy, że to kiedyś dotyczy naszych dziadków.
To praca wykonana przez Huberta Kuczyńskiego i Huberta Kaczorka z klasy VI.
mapa myśli
mapa myśli to szczególny rodzaj notowania, mający według jego twórców zwiększać efektywność pracy i zapamiętywania dzięki wykorzystaniu współpracy obu półkul mózgowych.
KLASA IV rok szkolny 2014/2015
Uczniowie klasy IV po raz pierwszy zmierzyli się z tą formą notatki. W ten sposób spróbują przygotować sie do omówienia tematu odżywiania się zwierząt. Na lekcji pracowaliście wspaniale, mam nadzieję, że ta notatka ułatwi Wam zrozumienie tematu.
Oto wersja bardziej czytelna.
KLASA VI
lub wersja zaproponowana przez Kasię Brzezińską.
KLASA V
KLASA IV
logiczna gałąź
stosowanie tego narzędzia pozwala odkryć i nazwać związki przyczynowo - skutkowe JEŚLI..... TO....... ,określać logiczne konsekwencje zdarzeń, w efekcie pomaga nabyć umiejętności przewidywania następstw własnego zachowania, czy podejmowanych decyzji.
Zasady konstrukcji gałązki:
KLASA IV – co dzieje się z pokarmem w naszym organizmie?
drama
jest sposobem poznawania świata za pomocą działania. Jest metodą pedagogiczną, w której wchodzenie w określone role, improwizacje nauczyciela i uczniów pozwalają kreować rzeczywistość. Opiera się na naturalnej skłonności człowieka do naśladownictwa i zabawy.
KLASA IV - skąd czerpiemy energią potrzebną do życia? Współpraca trzech układów: pokarmowego, krwionośnego i oddechowego.
![]() |
![]() |
poster czyli naukowy plakat
jest to forma prezentacji graficznej, powstała w II połowie XX w. Spopularyzowana została na konferencjach naukowych w celu prezentacji badań. Zadaniem posterów jest krótkie obwieszczenie uzyskanych rezultatów oraz ułatwienie dyskusji z najbardziej zainteresowanymi.
KLASA IV Od noworodka do ucznia