Proces nauczania to nie tylko wysiłki nauczyciela w przekazywaniu wiedzy. W tym oddziaływaniu ważna jest aktywność ucznia, czyli jego gotowość i chęć do uczenia się. Oto co robiliśmy:

 gra dydaktyczna 

 gra dydaktyczna jest metodą nauczania wykorzystującą grę jako formę ułatwiajacą zdobywanie wiadomości i umiejętności; gra polega na przestrzeganiu określonych zasad, przyzwyczaja do zwycięstw i porażek.

KLASA V

Dzięki tworzeniu gry " Tajemnice wyżyn" przygotowywaliśmy się do klasówki z tego działu. 


Zdjęcie  Zdjęcie 
Zdjęcie  Zdjęcie

A oto efekt naszej zabawy:

Zdjęcie

wywiad

  wywiad jest to rozmowa pomiędzy dwiema osobami lub prowadzącym i grupą osób, podczas której osoba przeprowadzająca wywiad zadaje pytania w celu uzyskania pewnych informacji, dotyczących na przykład jakiegoś ważnego wydarzenia

KLASA VI

Praca domowa polegała na przeprowadzeniu wywiadu o tym, jak kiedyś wyglądało życie na wsi. Ustaliliśmy, że to kiedyś dotyczy naszych dziadków.

Zdjęcie

 

                                       To praca wykonana przez Huberta Kuczyńskiego i Huberta Kaczorka z klasy VI.

 

mapa myśli

 

mapa myśli to szczególny rodzaj notowania, mający według jego twórców zwiększać efektywność pracy i zapamiętywania  dzięki wykorzystaniu  współpracy obu półkul mózgowych.

KLASA IV rok szkolny 2014/2015

Uczniowie klasy IV po raz pierwszy zmierzyli się z tą formą notatki. W ten sposób spróbują przygotować sie do omówienia tematu odżywiania się zwierząt. Na lekcji pracowaliście wspaniale, mam nadzieję, że ta notatka ułatwi Wam zrozumienie tematu.


Zdjęcie


Oto wersja bardziej czytelna.

Zdjęcie

KLASA VI


Zdjęcie

lub wersja zaproponowana przez Kasię Brzezińską.

Zdjęcie


KLASA V

Zdjęcie


KLASA IV


Zdjęcie


 

logiczna gałąź

 stosowanie tego narzędzia pozwala odkryć i nazwać związki przyczynowo - skutkowe JEŚLI..... TO....... ,określać logiczne konsekwencje zdarzeń, w efekcie pomaga nabyć umiejętności przewidywania następstw własnego zachowania, czy podejmowanych decyzji.

 

 Zasady konstrukcji gałązki:

 

Zdjęcie

KLASA IV – co dzieje się z pokarmem w naszym organizmie?

Zdjęcie


drama

     jest sposobem poznawania świata za pomocą działania. Jest metodą pedagogiczną, w której wchodzenie w określone role, improwizacje nauczyciela i uczniów pozwalają kreować rzeczywistość. Opiera się na naturalnej skłonności człowieka do naśladownictwa i zabawy.


 KLASA IV     -    skąd czerpiemy energią potrzebną do życia? Współpraca trzech układów: pokarmowego, krwionośnego i oddechowego.

Zdjęcie Zdjęcie   

Zdjęcie


poster czyli naukowy plakat

  jest to forma prezentacji graficznej, powstała w II połowie XX w. Spopularyzowana została na konferencjach naukowych w celu prezentacji badań. Zadaniem posterów jest  krótkie obwieszczenie uzyskanych rezultatów oraz ułatwienie dyskusji z najbardziej zainteresowanymi.

KLASA IV    Od noworodka do ucznia

Zdjęcie