Uczniowie zapoznali się z drukarką 3D otrzymaną przez szkołę w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie poznali zasadę działania urządzenia oraz obserwowali proces drukowania modeli 3D.

drukarka 3D - YouTube

Zdjęcie Zdjęcie
Zdjęcie  
Zdjęcie
 

Uczniowie w ramach pilotażowego projektu  "Zielono mi, czyli STEAM w edukacji matematyczno-przyrodnicznej" zaprojektowali  i stworzyli własny program sterujący robotem Photon w celu wykonania zadań matematycznych.Musieli oszacować udział procentowy w zużyciu wody do różnych celów w gospodarstwie domowym.​Na podstawie danych z poprzednich ćwiczeń obliczali, np. ile wody zużywa na spłukiwanie toalety a ile na przygotowywanie posiłków czteroosobowa rodzina w ciągu miesiąca. Uczniowie odpowiadają na pytania czy powinniśmy oszczędzać wodę? Czy ma znaczenie, ile wody zużywamy? Czy moglibyśmy wykorzystywać jej mniej bez żadnych konsekwencji dla naszego zdrowia? ​Na podstawie wypracowanych przez uczniów pomysłów na ograniczenie zużycia wody powstaje Kodeks Oszczędzania Wody, który każdy postara się wdrożyć w swoim.

Zdjęcie Zdjęcie
Zdjęcie  
Zdjęcie  
Zdjęcie  
Zdjęcie
 
Zdjęcie
 
Zdjęcie
 

 

Dokumentację naszych działań realizujemy wykorzystując do tego sprzęt fotograficzny zakupiony ze środków projektu.

3 maja - YouTube