Uczniowie zapoznali się z drukarką 3D otrzymaną przez szkołę w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie poznali zasadę działania urządzenia oraz obserwowali proces drukowania modeli 3D.
![]() |
![]() |
Uczniowie w ramach pilotażowego projektu "Zielono mi, czyli STEAM w edukacji matematyczno-przyrodnicznej" zaprojektowali i stworzyli własny program sterujący robotem Photon w celu wykonania zadań matematycznych. Musieli oszacować udział procentowy w zużyciu wody do różnych celów w gospodarstwie domowym.Na podstawie danych z poprzednich ćwiczeń obliczali, np. ile wody zużywa na spłukiwanie toalety a ile na przygotowywanie posiłków czteroosobowa rodzina w ciągu miesiąca. Uczniowie odpowiadają na pytania czy powinniśmy oszczędzać wodę? Czy ma znaczenie, ile wody zużywamy? Czy moglibyśmy wykorzystywać jej mniej bez żadnych konsekwencji dla naszego zdrowia? Na podstawie wypracowanych przez uczniów pomysłów na ograniczenie zużycia wody powstaje Kodeks Oszczędzania Wody, który każdy postara się wdrożyć w swoim.
Dokumentację naszych działań realizujemy wykorzystując do tego sprzęt fotograficzny zakupiony ze środków projektu.